Porsche moet meer geld gaan verdienen met 'randapparatuur', dus werd Porsche Exclusive aan het werk gezet om gerief klaar te stomen. Zoals deze powerkit die je Carrera S extra paarden en performante uitrusting geeft. Of anders gezegd; er een GTS van maakt. Waarom dan niet gewoon een GTS kopen?
115.000 euro en 129.000 euro, dat is het verschil tussen een Carrera S en een GTS. Twee uitvoeringen van de 911 die zich laten typeren door een verschil van 30 paarden. Al is dat wat kort door de bocht, want de GTS krijgt buiten 450 pk (i.p.v 430 stuks) ook bredere heupen, straffere remmen en een aangepaste ophanging. Waardoor we niet als zo'n verkoopsrakker in de plaatselijke elektronicawinkel willen klinken maar toch;
je krijgt serieus wat waar voor je geld.
Dat gevoel hebben we precies niet bij de powerkit die Porsche Exclusive nu in de optielijsten zet voor de Carrera S. Want leg je dik 10.000 euro neer (waardoor je dus bijna aan de prijs van een GTS komt) dan krijg je de sterkere turbo's van de GTS, het Sport Chrono pakket met dynamische ophangingspunten voor de motor, sportuitlaat en verbeterde koeling voor de remmen. Waardoor je dus over blijft met een GTS zonder de bredere heupen en een S-badge achterop. Allemaal heel verwarrend, al zeggen we het zelf.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 6 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 23 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden