Officieel: SsangYong Rexton (2017)

ssangyong-rexton-2017-1st_01

Maar liefst zestien jaar moest de vorige generatie Rexton het uitzingen onder de onbekende SsangYong-vlag, de nieuwe mag nu verder bouwen op het elan van Tivoli en XLV om het merk voor eens en altijd naamsbekendheid te geven in het straatbeeld. En hij ziet er nog eens aardig uit ook.

SsangYong is stelselmatig haar gamma aan het verfrissen op een niveau dat ook Europeanen er voor kunnen vallen. Kijk maar naar het succes van de Tivoli en XLV, niet voor niets gezinswagens van het jaar. Deze Rexton moet het vlaggenschip worden van SsangYong in Europa en meteen ook de al zestien jaar oude voorganger opvolgen. Daarvoor werpen de Zuid-Koreanen een 4,85 meter lange SUV in de strijd (denk: BMW X5) met stoere lijnen die we ook al op de LIV-2 concept zagen.

Hetzelfde kunnen we zeggen over het interieur. Dat ziet er, afgaande op de eerste beelden, best goed in elkaar geschroefd uit. Geen designkunstwerkje, wel alles wat je verwacht van een auto in 2017 en zelfs nog wat ruimte voor 'diamantstiksels' in de deurpanelen. Via het 9,2-duims infotainmentscherm niet enkel navigatie maar ook Apple CarPlay en Android Auto. De nodige veiligheidssystemen aan boord? Je kan er prat op gaan. Helemaal achter is er zelfs nog plaats voor een optionele derde zitrij. Nu ja, laten we het houden op waarschijnlijk twee noodzitjes.

ssangyong-rexton-2017

Motorisch genekt?

Voorin de SUV geen petieterige driecilinders of fiscaal vriendelijke plug-inmotoren. Wel een stevige 2.2-liter diesel met 181 pk en een 2-liter benzine met 225 pk. Of daarmee de aantrekkelijkheid voor deze Rexton in België in één ruk wordt weggevaagd... dat zal afhangen van de verbruik- en C02-cijfers.

Standaard stuurt de Rexton trouwens zijn kracht naar de achterwielen, optioneel tekent vierwielaandrijving present. Volgende week onthullen de Zuid-Koreanen de wagen tijdens de Seoul Motor Show, waardoor we dan over alle informatie zullen beschikken.

Bekijk hem HIER vanuit elke hoek

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws