Zijn de motorisaties in SsangYongland momenteel nog een bont allegaartje, dan kan je de komende jaren interessante nieuwigheden verwachten. Denk aan een kleiner turbobenzineblok en - jawel - een elektrisch model.
Passeer je momenteel bij de SsangYong-dealer, dan kan je in Tivoli en co enkel een atmosferische benzine krijgen van 1.6-liter groot. In tijden van turbolading natuurlijk geen hypermoderne technologie meer. Daarom ook dat het Zuid-Koreaanse merkt volop werkt aan een nieuw benzineblok, met hulplong. Die 1.5 turbobenzine zal verschijnen in de nieuwe Korando, een model dat evenwel pas in 2019 bij de dealer zal staan. Het blok met een lagere CO2-uitstoot en normverbruik zal daarna richting Tivoli en XLV kruipen.
Mahindra-power
Een jaartje later mogen we dan de eerste EV van SsangYong verwachten. Daarvoor zal moederbedrijf Mahindra al haar tech en kennis delen dat ze vergaarden met de e2o, een kleine elektrische hatchback.
Binnenkort een elektrische SsangYong op je oprit? Waarom niet.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 21 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden