SsangYong werkt aan klein turboblok en elektrisch model

ssangyong-electric-EV

Zijn de motorisaties in SsangYongland momenteel nog een bont allegaartje, dan kan je de komende jaren interessante nieuwigheden verwachten. Denk aan een kleiner turbobenzineblok en - jawel - een elektrisch model.

Passeer je momenteel bij de SsangYong-dealer, dan kan je in Tivoli en co enkel een atmosferische benzine krijgen van 1.6-liter groot. In tijden van turbolading natuurlijk geen hypermoderne technologie meer. Daarom ook dat het Zuid-Koreaanse merkt volop werkt aan een nieuw benzineblok, met hulplong. Die 1.5 turbobenzine zal verschijnen in de nieuwe Korando, een model dat evenwel pas in 2019 bij de dealer zal staan. Het blok met een lagere CO2-uitstoot en normverbruik zal daarna richting Tivoli en XLV kruipen.

Mahindra-power

Een jaartje later mogen we dan de eerste EV van SsangYong verwachten. Daarvoor zal moederbedrijf Mahindra al haar tech en kennis delen dat ze vergaarden met de e2o, een kleine elektrische hatchback.

Binnenkort een elektrische SsangYong op je oprit? Waarom niet.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws