Zou deze Volkswagen Phideon GTE bij ons werken?

volkswagen-phideon-gte_01

De Phaeton werd niet het succes waar Volkswagen op gehoopt had, waardoor het dat limousine-concept een tweede leven gaf in China met de Phideon. Die krijgt nu een plug-in hybride uitvoering. Gezien de interessante fiscaliteit daarrond, zou 'ie bij ons werken denk je?

De Phideon, ziet het als de spirituele opvolger van de Phaeton. Het prestigeproject van Ferdinand Piech dat kon schermen met de kwaliteiten van de Audi A8 maar dat wel deed onder het uiterlijk van een gegroeide Passat. Het succes bleef dan ook uit. Toch blijft Volkswagen geloven in zo'n luxe-limousine boven de Passat. Al moet die het tegenwoordig wel waarmaken in China met die Phideon-badge.

Dat model krijgt nu een GTE-uitvoering, de plug-inversie zeg maar. Daarvoor gebruikt de joint venture tussen VW en SAC niet de aandrijflijn van de Passat GTE, een 1.4 benzine met elektrokracht, wel een 2-liter die samen met een 91 kW elektrische motor 245 pk weet neer te zetten. Rij je ecologisch, dan geraak je met de 14,1 kWh-batterij onderin de koffer 50 kilometer ver.

volkswagen-phideon-gte

Daarmee eindigt 'ie op papier net 2 kilometer verder dan de BMW 740e iPerformance. Al pronkt de BMW wel met een systeemvermogen van 326 pk. De Phideon countert dat natuurlijk weer met een lager prijskaartje. Zou Volkswagen hier klanten vinden voor deze plug-limousine, denk je?

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws