De Exige begint stilaan een Veyron-iaanse status te krijgen. Niet omdat er tegenwoordig 1.200 pk achterin steekt, wel omdat de éne na de andere gelimiteerde versie ten tonele verschijnt. Laatste in lijn; Exige Cup 380.
We hadden de Sport 380 en de Race 380, nu komt Lotus ook met een tot 60 stuks gelimiteerde Cup 380 op de proppen. Waar 'm het verschil ligt? In de details.
Zo is de Race enkel te gebruiken op circuit terwijl de Sport de openbare weg onveilig mag maken. Deze Cup houdt het midden tussen beide varianten. Met een lager gewicht dan de Sport (nu 1.057 kg) en een goedkeuring voor de openbare weg. Achterin blijft de 3.5-liter V6 van Toyota liggen. Met 380 pk en 410 Nm. Met dank aan extra spoilerwerk beschikt de Cup over 43 procent meer neerwaartse druk dan de Sport. Het is maar dat je op de hoogte bent van de laatste Exige-versies.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 18 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden