De vaak vergeten Japanse B-segmenter wordt in een nieuw jasje gestoken. Waardoor de meest praktische B-segmenter terug even de aandacht op zich kan vestigen. Het leven is moeilijk, als je Honda Jazz heet.
Het is de meest doordachte B-segmenter op de markt, de Jazz. Alleen zorgen zijn styling, povere motorenkeuze en gebrek aan spotlight voor trage verkopen. In Europa althans, want buiten de EU - waar de Jazz meteen ook door het leven gaat als Fit - loopt het allemaal iets vlotter.
Fijn geboetseerd voor de Europese markt is de Jazz dan ook niet echt. Of vanaf facelift toch iets meer.
Het nieuwe smoelwerk laat het kleintje namelijk iets zelfzeker voor de dag komen. Net zoals de achterlichten met doorlopende led-strook. Verwacht alvast dat de facelift de praktische details van zijn voorganger zal overnemen. Net zoals de motorisaties, waardoor je in ons Belgenland kijkt naar een 1.3 benzine met manuele zesbak of CVT.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 12 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 18 uur geleden