Lotus vindt rasp, schaaft nog wat gewicht van Elise Cup 250

lotus-elise-cup-250-2017_01

Hoewel je het niet zou denken, komt Lotus jaarlijks met meer modellen op de proppen dan BMW. Alleen gaat het steeds over hetzelfde gerief met weer wat minder gewicht in de schaal. Waar het gaat eindigen? Bij vier wielen en een stuur lijkt ons. De Elise cup 250 moet alvast weer wat minder meesleuren.

Anorexia, daarvan beginnen we de modellen bij Lotus stilaan van te verdenken. Kwam het merk vorig jaar nog op de proppen met een 913 kilogram wegende Elise Cup 250, dan legt diezelfde wagen tegenwoordig nog amper 884 kilogram op de weegschaal. Met dank aan een lithium-ionbatterij, koolstofvezel stoelschelpen, een plastieken achterruit en lichtgewicht wielen.

Bovenop die gewichtsverlaging krijg je herwerkte bumpers. Achterin de gekende 1.8 viercilinder benzine met supercharger. Goed voor 243 pony's en 250 Nm koppel. Gelinkt aan het lage gewicht heb je daardoor amper 3,9 seconden nodig. Luxezoekers zullen blij zijn dat er binnenin eveneens een bluetoothaansluiting is. De technologie staat niet stil.

lotus-elise-cup-250-2017

Allemaal geinig natuurlijk maar stilaan heeft Lotus toch nood aan nieuwe modellen, niet?

lotus-elise-cup-250-2017

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws