Hoewel je het niet zou denken, komt Lotus jaarlijks met meer modellen op de proppen dan BMW. Alleen gaat het steeds over hetzelfde gerief met weer wat minder gewicht in de schaal. Waar het gaat eindigen? Bij vier wielen en een stuur lijkt ons. De Elise cup 250 moet alvast weer wat minder meesleuren.
Anorexia, daarvan beginnen we de modellen bij Lotus stilaan van te verdenken. Kwam het merk vorig jaar nog op de proppen met een 913 kilogram wegende Elise Cup 250, dan legt diezelfde wagen tegenwoordig nog amper 884 kilogram op de weegschaal. Met dank aan een lithium-ionbatterij, koolstofvezel stoelschelpen, een plastieken achterruit en lichtgewicht wielen.
Bovenop die gewichtsverlaging krijg je herwerkte bumpers. Achterin de gekende 1.8 viercilinder benzine met supercharger. Goed voor 243 pony's en 250 Nm koppel. Gelinkt aan het lage gewicht heb je daardoor amper 3,9 seconden nodig. Luxezoekers zullen blij zijn dat er binnenin eveneens een bluetoothaansluiting is. De technologie staat niet stil.
Allemaal geinig natuurlijk maar stilaan heeft Lotus toch nood aan nieuwe modellen, niet?
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 11 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden