Voorganger Gallardo had elf jaar nodig om zo'n 14.000 keer van de band te rollen. Opvolger Huracán vond na amper drie jaar al 8.000 gelukkige eigenaars. Exclusiviteit is tenslotte maar relatief.
Hoewel de baby-lambo in de line-up, schrikt dat gefortuneerde kopers niet af. Want de verkoop van de Huracán gaat goed, zeer goed. Drie jaar had Lamborghini maar nodig om 8.000 stuks te produceren en nummertje 8K is een relatief brave grijze Spyder met het stuur aan de verkeerde kant (lees: voor de UK). Ongeacht waar dat stuur staat is het natuurlijk goed nieuws voor de werknemers bij Lamborghini dat de verkoop zo goed gaat. Al durven we nu al onze hand in het vuur steken dat de Huracán niet de best verkopende Lambo zal zijn tegen het einde van zijn carrière.
Hoezo?
Wel, daar zal naar alle waarschijnlijkheid die verdomde Urus een stokje tussen steken. Je weet wel, de SUV van Lamborghini. Een model dat de Italianen zwaar doet investeren in haar infrastructuur en volgens de rekenaars de verkoop van het merk vanaf volgend jaar moet verdubbelen.
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 22 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden