Ietwat voorzichtige verwachtingen had Hyundai van de verkoop van de elektrische smaak van de Ioniq. Die doet het echter zo goed dat het Zuid-Koreaanse merk besloten heeft om de productie op te schroeven met 50% om wachttijden te verkorten.
Drie varianten heeft de Ioniq en Hyundai heet het altijd duidelijk gemaakt dat de hybride-versie de belangrijkste zou zijn. Dat wil evenwel niet zeggen dat ze de Electric niet aan de straatstenen kwijt geraken. Alles behalve, want in thuisland Zuid-Korea is die ondertussen uitgegroeid tot de best verkopende elektrische wagen. Enkel kan de productie niet volgen. Waardoor leveringen over de gehele wereld onder druk staan.
Daarom dat Hyundai besloten heeft de productie op te trekken met 50 procent. Spreken we over cijfers, dan zullen er vanaf juli 900 elektrische Ioniq's van de band rollen (voordien 600). Die moeten er voor zorgen dat tegen september alle markten terug zonder (wacht)problemen aan een Ioniq geraken. Of ze bij Hyundai klagen over het succes? Wat denk je zelf?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 16 uur geleden