Hyundai gooit de i30 Wagon in de markt. Die gaat 890 euro meer kosten dan de hatchback.
Over onze fratsen met de i30 kan je in ons Duurtest-artikel lezen. Intussen blijft Hyundai niet bij de pakken zitten, het lanceert de i30 Wagon op de Belgische markt. Die pakken kan je dan weer makkelijk meenemen dankzij de 602 liter laadruimte, 1.650 liter met neergeklapte zetels.
Die extra ruimte krijgt nu ook een prijs. Vanaf 20.389 euro staat er een atmosferische 1.4 op je oprit, in het Air-basisniveau. Ook de 1.6 CRDi met 110 pk is in die trim te krijgen, voor 23.389 euro dan wel.
Een trapje hoger vinden we het Twist-aanbod, met naast de 1.4 (21.889 euro) en de 1.6 CRDi (24.889 euro) ook een 1.0 T-GDi (120 pk) voor 22.489 euro en een 1.4 T-GDi met 7 traps automaat en 140 pk voor 25.189 euro. Voor 26.639 euro krijgt de 1.6 CRDi er ook een zeventraps DCT-automaat bij.
Een derde en hoogste uitrustingsniveau omvat de 1.0 T-GDi (26.989 euro), de 1.4 T-GDi (27.939 euro of 29.689 euro met automaat) en de 1.6 CRDi met 110 pk (29.389 euro) of 136 pk (30.139 euro). Ook hier betaal je 1.750 euro extra voor een versie met DCT-7 automaat.
mooie deal
Concurrentie speelt heftig in dit segment. Een basis VW Golf Variant Trendline 1.6 TDI staat er voor 24.389 euro. Opel biedt je een Astra ST 1.4 Comfort voor 18.950 euro, een Astra ST 1.6 CDTi Edition voor 23.425 euro. Bij Renault betaal je 18.850 euro voor de Megane Grandtour TCe 100, Peugeot wil graag 18.523 euro voor de 308 SW Access 1.2 THP, of 20.765 euro voor de 1.6 HDi. Je ziet het, Hyundai is lang niet meer de goedkoopste in het segment, dus het wordt goed kijken naar de optielijsten want daar kunnen nog al eens stevige verschillen in uitrusting zitten tussen de verschillende merken. En dan is die gemiddelde basisprijs misschien wel een mooie deal.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 13 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 18 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 19 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 19 uur geleden