Bij Opel houden ze dezer dagen grote kuis. Gisteren trad CEO Karl-Thomas Neumann nog af, vandaag wordt een nieuwe visie voorgesteld.
Het een en ander heeft te maken met de overname door de PSA-groep. Maar Opel wil ook verjongen en wil verder kijken dan enkel auto's bouwen.
Logisch dan ook dat de slogan "Wir leben Auto's" plaats maakt voor iets nieuw. De keuze viel op "The future is everyone's", waarmee Opel wil aanduiden dat ze over veel meer dan alleen maar auto's gaan nadenken. In het Nederlands wordt dat "De toekomst is voor iedereen". Wen er maar aan.
meer dan auto's
Daarmee wordt bedoeld dat Opel de technologie van de toekomst voor iedereen bereikbaar wil maken. De term autobouwer maakt straks plaats voor de benaming aanbieder van mobiliteit. Een beetje zoals Touring destijds van automobielclub naar mobiliteitsorganisatie switchte, maar toch vooral nog de nadruk op autoverkeer blijft leggen.
Wil Opel zich verder specialiseren in technologische ontwikkelingen en connectiviteit, dan is dat niet te zien in hun nieuwe logo. Dat wordt een stuk eenvoudiger dan het huidige. De Blitz blijft wel bestaan, maar het geheel wordt iets minder flitsend afgewerkt.
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 17 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 19 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 23 uur geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 1 dag geleden