Het Amerikaanse Buick heeft op de Chinese markt de nieuwe Regal in GS-trim voorgesteld. Een uitvoering die bij de vorige generatie gebruikt werd als Amerikaans broertje voor de OPC-variant. Waardoor we hier wel eens naar de nieuwe Insignia OPC kunnen kijken.
OPC, Opel Performance Center. Een naam die past op een Opel Insignia maar niet op een Buick, want de Amerikaanse klant zou voor geen meter weten wat 'Opel' nu juist is. Het is dan ook daarom dat het tweelingbroertje van de vorige generatie Insignia OPC door het leven ging als Regal GS in de VS. De nieuwe Regal - lees: de nieuwe Insignia voor Buick - heeft nu de GS-kuur gekregen in China, waardoor het meer dan aannemelijk is dat we hier naar de nieuwe Insignia OPC aan het kijken zijn. Kracht bijgezet door de typische blauwe kleur en 'zilveren airvents' op de voorbumper.
Remgerief van Brembo achter 19-duims schoeisel met rubber van Continental doen alvast geloven dat het hier over performantie gaat. Voorin deze Regal GS voor de Amerikaanse markt een 310 pk sterke V6. De Opel Insignia OPC-versie, die zal het naar alle waarschijnlijkheid met minder cilinders moeten doen. Dit omdat Opel zelf al heeft laten vallen dat we op Europese bodem niet moeten hopen op meer dan vier cilinders in de Insignia. Wat we dan gaan krijgen? Een 2-liter viercilinder turbobenzine met een pk'tje of 300. Hopelijk genoeg om mensen te laten dromen van een snelle Opel, want eerlijk is eerlijk; slecht ziet het er niet uit.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 20 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden