Moederbedrijf van Lada, AvtoVAZ, zit in moeilijke papieren. Waardoor er flink zal bespaard moeten worden. Het bedrijf heeft daarom aangekondigd 8.200 medewerkers in te slinken, het dubbele van Ford Genk destijds.
6.000 arbeiders dit jaar en nog eens 2.200 in 2018, zoveel ontslagen zullen er vallen bij AvtoVAZ, de producent van Lada dat ondertussen in handen is van Renault. Vooral de Russische fabriek in Samara zal het zwaarst worden getroffen. De autoriteiten hebben er alvast besloten om de ontslagen werknemers te begeleiden naar een nieuwe job.
Het gaat niet goed met Lada en moederbedrijf AvtoVAZ, zo verloor het bedrijf de voorbije jaren miljarden wegens teleurstellende verkopen. Waardoor het zich genoodzaakt ziet actie te ondernemen. Ietwat knullig, als je weet dat Lada het eerste deel van dit jaar wel 12,2 procent beter deed dan het jaar voordien. Al blijkt dat niet genoeg om de werknemers aan de band te houden.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 16 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 19 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 22 uur geleden