Qoros heeft op de Chinese thuismarkt het doek gehaald van de Young, een stevige SUV die in een ideale wereld ook voor onze Belgische markt zou zijn.
We vergeten het nooit, de mail in 2013 waarin met trots werd aangekondigd dat Qoros tegen 2015 zeker haar marktintrede zou maken op onze Belgische markt. Gezien de aanwezigheid op salons, mensen aan het roer en best aardig ogende automobiel hadden we er zelfs goede hoop in. Maar de realiteit liep iets anders uit. Waardoor het Chinese merk met de staart tussen de benen terug naar thuisland kroop. Daar heeft het anno 2017 een line-up van twee SUV's staan. Een groepje waar deze Young nu bij mag, een SUV specifiek voor jongeren ontwikkeld. Of dat is de marketingstrategie er toch achter.
De fundamenten van deze Young zijn alvast niet nieuw, want hij deelt zijn genen met de Tiggo 7 van moederbedrijf Chery. Met z'n lengte van 4,51 meter is 'ie een stuk groter dan pakweg een Nissan Qashqai. Aandrijving wordt voorzien door een 1.5-liter turobenzine met 152 pk en 205 Nm. Echt slecht ziet het er alvast niet uit. Waardoor we ons nog maar eens afvragen hoe het Belgisch wagenpark er uit zou zien moest Qoros wél tot in ons Belgenland zijn geraakt.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden