Niet om te zien of 'ie nu al dood is, wel om de bijna tien jaar oude sportwagen weer wat frisser voor de dag te laten komen. Al mocht het niet al te veel kosten.
Moeten we Nissan een applausje geven dat het als één van de enige Japanse constructeurs nog echt sportwagens bouwt. Dan moeten we ook toegeven dat die sportwagens al wat jaren op de teller hebben staan. Een decennia in het geval van de GT-R en dik 8 jaar voor de 370Z. De GT-R die kreeg vorig jaar een grondige update, zijn kleiner broertje moet het doen met kleinere updates die jaar na jaar worden uitgevoerd. 2017, dat is niet anders.
Zo krijgt de 370Z voortaan standaard de verduisterde lichten rondom van de Nismo-uitvoering, zwarte deurhendels en een stuk zwarte plastiek op de achterbumper tussen de uitlaten. Nieuwe 19-duims velgen en een rode kleur moet het geheel afmaken. Povertjes? Wel, er is nog een lichtpuntje aan de weg richting de hemel die de 370Z aan het afleggen is.
Zo heeft Nissan besloten de manuele zesbak die de 3.7-liter V6 bedient uit te rusten met een opgewaardeerde koppeling van Exedy. Die moet de koppeling minder zwaar maken en het makkelijker maken voor de chauffeur om terug te schakelen. Detailwerk dus.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden