Opel bouwt een nieuwe dieselmotor in de Insignia. De tweeliter krijgt een vermogen dat het hoogste is in de dieselgeschiedenis van Opel
De bestaande 2.0 dieselmotor wordt verder geupgrade en krijgt een nieuwe versie die zomaar even 210 pk vrijgeeft. Het koppel van 480 Nm komt al vrij bij 1.500 rpm. Je kan hem alleen verkrijgen met vierwielaandrijving en achttrapsautomaat.
Opel zegt dat de gebruiker volgens de NEDC-cyclus 6,9 l/100 km kan halen als gemiddeld verbruik voor deze diesel. Met de nieuwe WLTP-cyclus die vanaf begin deze maand in voege ging, wordt dat 7,5 tot 8 liter per 100 km. Het verbruik voor de Sports Tourer ligt iets hoger. De Insignia met 2.0 CDTi BiTurbo haalt een top van 233 km/u en rijdt in 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u.
turboturbo
Opel maakt voor het bekomen van dit vermogen gebruik van een dubbele turbo op de motor. Ook bij de vorige generatie Insignia was die er al, al reikte het vermogen toen tot 195 pk en 400 Nm. Dat blok vond later ook zijn weg naar de Astra, Zafira Tourer en Cascada.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden