
Drie jaar op de markt waardoor de grootste SUV van Kia een update op en onder de carrosserie krijgt. Met een GT-uitvoering als visuele aandachtstrekker.
Want jawel, beschikken de meeste Kia-modellen tegenwoordig over een sportief ogende GT Line-trim, dan mag ook de Sorento aan sportiviteit gaan. Vooral uiterlijk vertoon, want extra oomph moet je niet meteen onder de kap verwachten. Al is dat misschien niet helemaal waar, want een nieuwe 8-traps automaat (die de zesbak vervang) moet niet enkel voor meer comfortabele maar ook voor snelle overgangen zorgen. Toch een vleugje sportiviteit op de 2.2-liter diesel.

Andere nieuwigheden zijn herwerkte bumpers - uiteraard -, een audiosysteem van Harman Kardon en led-koplampen. Een opgewaardeerd infotainmentsysteem en nieuwe veiligheidsuitrustingen tekenen eveneens present. Of dat genoeg is om de Sorento een boost te geven?

Recente reacties
Start-stopsysteem nefast voor levendsuur motor?
Danny, probeer jij maar eens een auto te kopen waar die rommel niet opzit. Bochtverlichting... bij...
Door Willy Beyers 4 uur geleden
Leasemarkt verwacht omschakeling van diesel naar benzine
Bij inruil wagen krijg je ook meer terug dan bij een benzinewagen , zeker met een lage km-stand.....
Door Jeff 9 uur geleden
Rijtest: Mercedes-AMG GLA 45 S (2021)
oké hier ben ik echt wel fan van... dit in AMG is ook zoooveel beter/leuker dan de zoveelste A45...
Door Yannick 1 dag geleden
Zie je wel: dit is Citroën Ë-Berlingo (2021)
En hoe spreek je die ë van ë-hybride dan juist uit? "ei"-hybride, moet het dan zoiets zijn?
Door Adriaan 1 dag geleden