Drie jaar op de markt waardoor de grootste SUV van Kia een update op en onder de carrosserie krijgt. Met een GT-uitvoering als visuele aandachtstrekker.
Want jawel, beschikken de meeste Kia-modellen tegenwoordig over een sportief ogende GT Line-trim, dan mag ook de Sorento aan sportiviteit gaan. Vooral uiterlijk vertoon, want extra oomph moet je niet meteen onder de kap verwachten. Al is dat misschien niet helemaal waar, want een nieuwe 8-traps automaat (die de zesbak vervang) moet niet enkel voor meer comfortabele maar ook voor snelle overgangen zorgen. Toch een vleugje sportiviteit op de 2.2-liter diesel.
Andere nieuwigheden zijn herwerkte bumpers - uiteraard -, een audiosysteem van Harman Kardon en led-koplampen. Een opgewaardeerd infotainmentsysteem en nieuwe veiligheidsuitrustingen tekenen eveneens present. Of dat genoeg is om de Sorento een boost te geven?
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden