Suzuki had al langer een Swift Sport in de coulissen klaarstaan maar wachtte op de IAA in Frankfurt om hem officieel voor te stellen aan het publiek. Trek die pretschuif maar al open!
Geen gigantische vermogensupdate in de nieuwe Swift Sport. Wel een downsizing zonder verlies van vermogen. Want waar de vorige generatie nog de atmosferische 1.6 met 136 pk voerde, daar heeft de nieuwe nu een 1.4 BoosterJet met 140 pk en 230 Nm onder de kap.
Daarmee bewijst Suzuki dat je geen honderden pk's in bedwang moet kunnen houden om een plezierig karretje op de weg te zetten. Bij ons wordt het vermogen via een manuele zesbak overgebracht op de voorwielen, in Japan is er ook een zestrapsautomaat beschikbaar.
Wat het nog wat plezieriger maakt, is de melding dat de wagen nu 970 kg weegt, 80 kilogram minder dan de vorige Swift Sport.
De foto's van de Swift Sport waren eerder al vrijgegeven. Daarop kon je een banaangeel exemplaar zien dat 1.5 cm lager ligt. Het model is ook 5 cm langer vanwege de sportieve bumpers. Verder krijgt hij dubbele uitlaateindes en 17 inch wielen. Het interieur is dan weer afgewerkt met rode stiksels.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 19 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 22 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 2 dagen geleden