Naast de Congestion Charge-zone in Londen is er sinds vandaag ook de T-Charge die er voor moet zorgen dat de Britse hoofdstad nog groener wordt.
Om in de week door centrum Londen te toeren krijg je een rekening van 11,50 pond per dag voorgeschoteld. Deze Congestion Charge is reeds sinds 2003 in voegen en krijgt vandaag nog een extra duwtje in de rug om de stadskas te voeden. Wagens van voor 2006 krijgen een surplus aangerekend van 10 pond waardoor het totaalplaatje op 21,50 pond komt. Hier wordt er geen onderscheid gemaakt tussen benzine- en dieselwagens.
Dit is een stap dichter bij het plan om een ultra lage emissie zone te creëren. Tegen april 2019 willen ze deze ULEZ bekomen om zo hun groen geweten te sussen. Natuurlijk blijven alle wagens wel toegelaten mits de juiste betaling richting het stadshuis wordt gestuurd.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 19 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden