Tijdens onze test met de Seat Arona en Volkswagen T-Roc werd het al duidelijk. We zien door het bos de bomen niet meer in het crossover-aanbod van VAG. En nu gooien ze er nog een Chinese versie van de Karoq bij.
Waarom dat nog verwarrender is? Die Chinese variant is wat langer dan de Europese Karoq, waardoor je kan zeggen dat hij in een ander segment speelt.
Vijf centimeter is hij langer, en dat maakt voor de Chinezen een wereld van verschil. Want een grotere auto heeft in China nog altijd wat meer status. De wielbasis van de wagen groeide ook tot 2,69 meter, de volle één centimeter meer dan de Volkswagen Tiguan in Europa. Volg je nog?
Onder de kap is het dan weer allemaal bekend. Een 1.2 TSI met 115 pk en een 1.4 TSI met 150 zorgen voor de aandrijving. Blokken die bij ons evenwel al modernere opvolgers hebben, het blijft China. Over de TSI 280 op de foto's is er voorlopig geen nieuws.
Uiterlijk verschilt hij dan weer lichtjes van zijn Europese broer. De Chinese Karoq krijgt meer chroom mee, net als een extra badge op de wielkassen vooraan.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 7 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 22 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden