Officieel: Citroën e-Mehari facelift probeert boel recht te trekken (2018)

citroen-e-mehari-facelift-2018_01

Nog steeds knijterduur en nog steeds een range om weg te lachen maar... voortaan wel wat meer Citroën-invloeden in deze verbouwde elektrische Bolloré BlueSummer. Of dat genoeg is om de e-Mehari uit de lachcirkel van de automobiele wereld te krijgen?

Zoals het goede Fransen betaamt besloot Citroën na het succes van de C4 Cactus in 2014 compleet van de pot te gaan met de e-Mehari. Een visueel op die Cactus geïnspireerde elektrische strandbuggy die meteen ook moest knipogen naar de (h)eerlijke Mehari van weleer. Enkele kleine probleempjes echter. Zo was de originele Mehari een recreatievoertuig met soms militaire trekjes gebaseerd op de 2CV (lees: goedkoop in elkaar gestoken). De nieuwe anno 2016 was een verbouwde Bolloré Blue Summer met wat knipogen naar de Cactus... en een prijskaartje om van achterover te vallen. Want voor 25.200 euro koop je tot op de dag van vandaag een full-option Cactus of deze elektrische mafketel met een opgegeven range van amper 200 kilometer.

citroen-e-mehari-facelift-2018

Het zal dan ook geen verrassing zijn dat de e-Mehari geen laaiend succes is bij Citroën. Te meer omdat hoewel de schulp Citroënsiaans aanvoelt, het interieur dat allerminst is. Daar proberen de Fransen nu een mouw aan te passen, door de opgefriste versie een compleet nieuw interieur te geven met ventilatiemonden vanuit de Cactus en een opgewaardeerd stuurwiel.

citroen-e-mehari-facelift-2018

Idem voor het zitmeubilair dat voortaan wat comfortabeler voor de dag moet komen. Bovenop de Bolo... sorry, e-Mehari voorts ook een hardtop te vinden, zodat je niet meer met een wapperend lapje stof moet rondtoeren aan 110 km/u. Meteen ook de topsnelheid. Kracht komt van een elektromotor die peut mag halen uit een batterijpakket van 30 kWh. Genoeg voor een range van 200 kilometer, aldus Citroën. De prijs zou ietsjes stijgen met de hardtop. Autofans top tip: Ga gewoon voor de C4 Cactus.

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Geert 14:30
afbeelding van Geert

Vandaag op het autosalon in proberen te geraken. Wat voor plastieken brol is dat?

p bauwens 09:19
afbeelding van p bauwens

Een nieuwe e mehari hardtop kost 22500 - 4000 premie dus 18500 euro.
Het is een vrij primitieve basis auto met beperkt comfort maar een super gevoel om mee te rijden. Gewoon elke dag vakantie. Wie wil dat eigenlijk niet?

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws