Bugatti 3D-print grootste remklauwen ter wereld

bugatti-chiron-3d-remklauw

Je vindt ze momenteel nog niet onder de productie-Chiron maar Bugatti gaat proefrijden met 3D-geprinte remklauwen. Die zijn niet enkel lichter dan de huidige exemplaren maar ook een stuk sterker. Vooruitzien naar de Chiron SuperSport, Bugatti?

Om niet met een flauw begrip in huis te vallen maar de technologie staat niet stil. Ook niet bij Bugatti uiteraard, die naar eigen zeggen de snelste productiewagen ter wereld hebben met de Chiron (al trekt Koenigsegg dat graag in twijfel). Het Franse merk is alvast begeesterd door de kunst van het 3D-printen. Eerste proefproject? Titaniumstof met 4 lasers smelten om zo laag per laag (2.213 in totaal) een remklauw te maken uit één stuk met plaats voor 8 zuigers. Voor maar liefst 45 uur lang.

Het resultaat is niet alleen sterker dan de huidige klauw die ze gebruiken op de Chiron, met 2,9 kilogram is 'ie ook beduidend lichter dan de 5 kilogram die de Chiron nu per wielhoek moet meesleuren. Dit jaar nog gaat Bugatti aan het testen met de nieuwe klauw, een productie zien wij alvast voor een Chiron SuperSport.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws