En als de Aygo opgefrist wordt, mag je je er ook aan verwachten dat de twee andere musketiers een nieuwe snoet zullen krijgen.
Op de autoshow in Genève zal Toyota de gefacelifte Aygo voorstellen. De kleine Toyota krijgt midlife aanpassingen die hem weer bij de tijd moeten brengen.
In de nieuwe snoet vallen vooral modernere koplampen op die er mee voor zorgen dat de X-vormige look meer dynamisch en driedimensioneler wordt. Ook achteraan zijn er aanpassingen aan de lichtunits. De ontwerpers zorgden ook voor een nieuw kleurenpalet met blauw en magenta as nieuwe toevoegingen.
Binnenin zit een nieuwe instrumentencluster, waarbij verlichting en grafische voorstelling aangepast werden.
Motorisch is er een opgewaardeerde 998 cc benzinemotor te vinden onder de kap. Opgewaardeerd, want dankzij hogere compressieverhouding, een nieuw injectiesysteem en aangepaste balansas wordt het vermogen van 72 pk en 93 Nm bereikt. Dat zijn geen cijfers om achterover te vallen; de Aygo haalt de 0-100 km/u in 13,8 seconden, met een topsnelheid van 160 km/u. Het verbruik is dan weer beperkt tot 3,9 l/100 km en 90 g/km CO2.
Recente reacties
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 2 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 6 uur geleden
BAM!: Tesla Model 3 Performance is hier (2024)
Ziet er beter uit dan die extreem saaie instappers. ook lijken de zetel beter het zitvlak is wat...
Door kevin 10 uur geleden