
Om te vieren dat zowel de Giulia als Stelvio in Quadrifglio-trim strakke tijden wisten neer te zetten op de Nürburgring komt Alfa met een gelimiteerde versie van beide knapen. Zoek je dus nog een specialleke? Vraag dan naar de NRING!
Geen zwierige Italiaanse naam voor deze modellen, wel de NRING-badge. En die badge moet ons terug doen denken aan de tijd dat de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio de snelste productiesedan over de Nürburgring was. Dat ondertussen de Jaguar XE SV Project 8 sneller de kilometers afhaspelt, dat zal Alfa serranoham wezen. De Stelvio Quadrifoglio mag de badge dan weer wel met trots dragen, want geen enkele productie-SUV doet de ring sneller dan de Italiaan.

108 exemplaren van elk model gaat Alfa bouwen - een knipoog naar de leeftijd van het merk. Herkennen doe je de NRING-edities door een speciale matgrijze lak, koolstofvezel accenten (zelfs de gekende grille) en rode accenten in het interieur. De Giulia, die krijgt ook nog eens een zichtbaar koolstofvezel dak, voor wat extra présence. Erg lekker allemaal, daar gaan we niet over discussiëren.

Recente reacties
Vijf competente plug-inhybrides voor minder dan 40.000 euro
Wew, die meerprijzen... Kan je toch wel heeeel wat aantal keren voor gaan tanken, eer je er...
Door FLP 6 uur geleden
Vijf competente plug-inhybrides voor minder dan 40.000 euro
Ik maak graag vergelijkingen. Hieronder de basis prijs van het model t.o.v. de hybride variant die...
Door John 1 dag geleden
Rijtest: Mazda CX-5 facelift (2022)
Tja, rij nu negen jaar cx5. Nooit problemen. Heb pas geleden de nieuwe Tucson en Sportage getest....
Door Harry zijlstra 1 dag geleden
Rijtest: Lexus IS 300h (2017)
Beste Michel, ik heb 1 van de eerste exemplaren, juli 2013. Rijd na 274.000 km nog steeds als nieuw...
Door Paul van Ham 2 dagen geleden