Peugeot 208 verder als vijfdeurs

peugeot-208-2017-threedoor

Peugeot maakte bekend de driedeurs 208 te schrappen uit het gamma. Wil je nog een versie met onhandig grote deuren, dan rep je je best naar je dealer.

Een paar stockmodellen met drie deuren zullen ze wel nog hebben staan, maar de levering van een pas geconfigureerde driedeurs 208 zou niet meer mogelijk zijn. Daarmee volgt Peugeot een trend die ook andere automerken aanzette om geen driedeursmodellen meer te bouwen. Die versies zouden onhandig zijn en de deuren best zwaar, waardoor vele klanten voor een vijfdeurs kiezen. En dan is de productiekost van een aparte driedeurs te hoog.

Ook bij Volkswagen werd de driedeurs Golf geschrapt, terwijl bij vele andere merken de nieuwe generatie van hun hatchbacks geen driedeursversies meer telt. Denk aan de Renault Clio, aan de Volkswagen Polo maar ook aan de Kia Ceed. Ford gaat dan weer in tegen die trend door de Fiesta wel nog als driedeurs aan te bieden.

On a sidenote, het heeft ons even tijd gekost om een persfotootje van een driedeurs 208 te vinden voor bij het artikel, dat wil wat zeggen. Het lijkt erop dat de voorbije jaren enkel de 208 GTi by Peugeot Sport als driedeurs gepromoot werd.

Laatst gepubliceerd

Reacties (6)

Plaats een reactie
FLP 11:18
afbeelding van FLP

Zeer, zeer spijtige trend. 3-deurs ziet er altijd veel beter uit en is veel handiger dan zo'n mini deurtje vooraan wat je krijgt bij een 5-deurs versie van een compacte wagen (208, C3, Clio, Fiesta...). Als je per se 5 deuren wil, kies je toch een iets ruimere auto?

Administrator 11:48
afbeelding van Administrator

Awel, mij zeggen 3-deurs echt niets, super onhandig wanneer je iets achteraan wil leggen en mega deur waardoor het moeilijker is uit te stappen in een parkeergarage :)

FLP 12:05
afbeelding van FLP

Voor grotere mensen zoals ik, is een grotere deur veel handiger. Ik vindt het altijd lastig om langs zo'n mini 5-deur-voordeurtje in en uit te stappen. Dan bots je telkens op de B-stijl of lijkt het soms zelfs een soort speleobox. :)
In parkeergarages heb ik er nog nooit last van ondervonden. Maar misschien is dat inderdaad wel lastiger als je qua lichaamsbouw wat meer Amerikaans gebouwd bent.

Kevin 12:09
afbeelding van Kevin

Ik snap langs ene kant jou mening: wij hebben als tweede wagen een 3-deurs Ford Fiesta. Ziet er ongeloofelijk sportief uit dankzij de deuren en het titanium uitvoering. Echter wat we wel in de praktijk merken is dat het ook best onhandig is. Deuren kunnen niet zo ver open in parkeerplaatsen die wat krapper zijn, je moet altijd naar achter klimmen als je meer dan twee mensen meeneemt (al gebeurt dat niet dikwijls, het is tenslotte een tweede auto). Wat wel opvalt om de een of andere reden is dat er minder plaats achteraan de Fiesta is tov de 5-deurs. Blijft inderdaad een dubbeltje op zijn kant. Je mist sportiviteit maar krijgt wel gebruiksgemak. En ik denk dat iedereen toch een wagen koopt vanwege het gebruiksgemak. ;)

Waxweazel 13:00
afbeelding van Waxweazel

Bijna het enige waarvoor men tegenwoordig een 3-deurs zou opteren is/was dat deze er "sportiever" uitzag.
De Alfa Mito, Renault Clio en Nissan Micra bewijzen dat een 5-deurs er ook sportief kan uitzien.
Een 5-deurs is gewoon veel praktischer.

Techno Patat 03:40
afbeelding van Techno Patat

Vind ik ook! En hoewel dat een auto er knap moet uitzien voor mij, het blijft in de eerste plek wel nog een gebruiksvoorwerp.. en dan is extra gebruiksgemak voor mij iets dat ik nooit ga laten liggen :p!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws