Bij de lancering vorig jaar enkel te krijgen met straf motorgerief, vanaf vandaag valt er ook een bravere viercilinder diesel te bestellen onder de kap van de 6 Reeks Gran Turismo. Spek naar Belgische bek.
Daarmee is het niet de eerste viercilinder onder de kap van de 6 GT - want ook de 30i doet het met vier cilinders -, het is wel een welgekomen toevoeging aan het gamma. Want draai of keer hoe je het wil, zo'n 20d-uitvoering zal gretig aftrek vinden in onze contreien. De formule is gekend; vier cilinders, 2-liter groot en goed voor 190 pk en 400 Nm koppel. Cijfers waarmee je de Gran Turismo nog steeds in een respectabele 7,9 seconden naar de honderd weet te sturen.
Al koop je deze 20d vooral voor de fiscale cijfers. 4,8 liter, daarmee zou hij per honderd kilometer toe moeten komen en de C02 uitstoot ligt op 127 g/km. Niet je meug, zo'n 'petieterige' diesel, dan is er ook nog de 30d en 40i in 6 GT-land, potente zes-in-lijn-motoren.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden