Het begint bijna belachelijke proporties aan te nemen, de modellen-line-up van Lotus, want het Britse merk hangt remschijven van de éne op de andere en heeft - hupla - een nieuwe versie uitgevonden. Deze Exige Sport 410 is er zo eentje. Eigenlijk een Cup 430 maar dan ook weer niet.
Alle goodies van de Exige Cup 430 op een Sport-uitvoering gesmeerd, dat is deze Exige Sport 410. Al gebiedt de eerlijkheid ons te zeggen dat we ondertussen niet meer weten wat nu juist het verschil tussen Cup en Sport is bij Lotus. We betwijfelen eigenlijk dat ze het zelf nog weten. Nu, voor de goede orde; de Sport 410 pakt uit met een 410 pk (420 Nm) sterke 3.5-liter V6 van Toyota en krijgt de oliekoeler en sterke koppeling van de Cup 430. Meer nog, eigenlijk krijgt deze Sport ook de ophanging, dempers en ophanging van de Cup. Waardoor het ons een raadsel is waarom deze Sport geen Cup is. Lotus-rakkers zullen er alvast een uitleg voor hebben.
1,054 kilogram weegt de Exige Sport 410 en hoewel we het gehad hebben met de speciale versies bij Lotus (nee serieus, dit is de laatste waar we over schrijven), ziet deze Exige Sport 410 er toch stiekem wel lekker uit. Doe ons er maar zo eentje, Lotus.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 9 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden