Mazda blijft geloven in klassieke verbrandingsmotoren. En om dat extra in de spotlight te zetten introduceert het merk een nieuwe diesel. Een 1.8 die in de CX-3 facelift de 1.5 zal gaan vervangen en efficiëntere cijfers moet gaan voorleggen.
Met haar SkyActiv X-technologie belooft Mazda ons het beste van een dieselmotor in een benzineblok. Die technologie is nog echter niet voor dit jaar, waardoor het Japanse merk besloot tussendoor een ander blok te ontwikkelen. Een 1.8 turbodiesel bijvoorbeeld, die in de CX-3 facelift de 1.5 diesel mag gaan vervangen.
Die 1.8 is een doorontwikkeling van de 1.5 Skyactiv-D en doet het met 116 pk (ipv 105) en 270 Nm (identiek). Alles lijkt er op te wijzen dat deze upsizing vooral interessant zal zijn voor de nieuwe WLTP-cyclus. Niets mis mee natuurlijk. Dit najaar zal de opgefriste CX-3 naar onze markt komen. Op termijn is het de bedoeling dat de 1.8 diesel in andere modellen zal gaan verschijnen. Buiten de Mazda2, want daar wordt de diesel uit de rangen gehaald wegens té kleine interesse van klanten.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden