Na zes jaar aan het designroer te staan bij Rolls-Royce, met creaties zoals de Dawn, Phantom en Cullinan op zijn palmares, heeft Giles Taylor besloten het bedrijf te verlaten om 'te focussen op andere interesses'. Of de Cullinan een verplichte designoefening te veel was?
Giles Taylor, zijn naam zal geen belletje doen rinkelen maar de man is verantwoordelijk voor het gerief van Rolls waar de rijken der aarde de komende jaren hun geld op stuk zullen slaan. Te beginnen met de goed ontvangen Wraith en cabriovariant Dawn, de weinig verrassende Phantom, de al helemaal niet goed ontvangen Cullinan en compleet absurde Vision 100. Om maar te zeggen dat de man een uniek palmares heeft opgebouwd.
Zijn reden van vertrek is niet geheel duidelijk. Al laat Taylor vallen dat hij andere interesses na wil jagen. Zijn vertrek blijkt tevens zo abrupt, dat Rolls eigenlijk nog geen opvolger klaar heeft. Had je misschien toch niet de man moeten verplichten een SUV te tekenen, Rolls?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden