Na een dik decennia zwaarlijvige topsnelheidzoekers te bouwen poogt Bugatti terug naar de essentie te gaan met de Divo, een straatlegale circuitracer gebaseerd op de Chiron met een unieke carrosserie én waanzinnige circuitprestaties.
Lichter, extremer, rapper... maar niet sneller. Dat is het receptuur van de Divo, Bugatti's laatste inzending om klanten naar het merk te trekken. Specifiek komt het er op neer dat ze de fundamenten van een Chiron nemen (zoals de 1.500 pk sterke W16), daar een aangepaste carrosserie over zwieren en in één ruk ook serieus wat gewicht van het geheel afschaven. De focus ligt niet meer op absolute topsnelheid, wel op dynamische rij-eigenschappen. Je weet wel, dat ding waar Bug-eigenaars met deftige stuurmanskunsten al jaren om vragen.
Bedankt, Winkelmann
Het geweer van schouder voor Bugatti, dat zeker. Met dank aan de relatief nieuwe CEO Stephan Winkelmann die van bij Lamborghini en Audi Sport komt. Want voordien moest elke nieuwe Bugatti een nog hogere topsnelheid voor kunnen leggen. Winkelmann liet eerder al weten dat dit zoeken naar topsnelheid geen prioriteit meer zal zijn voor Bugatti. Deze Divo zal dan ook een lagere topsnelheid hebben. Wel snellere acceleratietijden en een stuk meer neerwaartse kracht in de bochten.
De naam Divo is dan ook een hommage aan Albert Divo die in de jaren 20 twee keer de trofee voor Bugatti naar huis haalde in de met bochten bezaaide Targo Florio. Veertig exemplaren zal Bugatti er van bouwen, met een startprijs van - slik - 5 miljoen euro.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 16 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden