Net geen twee jaar lang kon je een Range Rover Sport bestellen met een viercilinder diesel aan boord. Die knaap mag nu opkrassen waardoor zes- en achtcilinder diesels weer de plak mogen zwaaien. WLTP, iemand?
Het zou bijna een verzamelobject kunnen worden, een Range Sport van de huidige generatie met viercilinder. Het moet zelfs gezegd; de tweeliter met 240 pk en 500 Nm was een onverwachtse aardige metgezel voor de lijvige SUV. Met de komst van de WLTP is het echter over en out voor de Range Rover Sport SD4. Want iedereen weet dat in realiteit zo'n Range beter af is met een lome zescilinder.
Om de leegte op te vullen, lanceert Land Rover meteen haar gekende SDV6 in een nieuwe vermogensversie. Met 249 pk en 600 Nm is 'ie daardoor een stukje potenter dan de viercilinder. Al kan je de zescilinder in ons Belgenland ook krijgen met 211 pk, 258 pk en 306 pk. Vind je daar dus je goesting niet... dan moet je maar de 339 pk sterke V8-diesel op de kop tikken. Of de 575 pk sterke SVR natuurlijk.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 20 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden