Belangrijk voor Insignia-kopers met pk-honger, want eerder verdween de 260 pk sterke 2-liter uit de rekken dankzij de nieuwe WLTP-cyclus. Voortaan een kleinere motor voorin dus, met 200 benzine-pk's.
Hoeveel pech kan je hebben. Zwiert Opel terug haar GSi-badge op de baan, dan ziet het zich enkele maanden later al genoodzaakt om een variant van de markt te halen. Want de 2-liter turbobenzine in de Insignia (met z'n 260 pk) haalt het niet meer in de nieuwe WLTP-cyclus. Waardoor geinig genoeg enkel de diesel blijft staan bij de Insignia GSi, met 210 pk.
Heb je echter echt een afkeer voor diesel, dan heeft Opel nu een (kleine) oplossing klaar in de vorm van een nieuwe 1.6 turbobenzine. Die mag 200 pk (280 Nm) naar de wielen braken maar krijgt wel de GSi-badge niet opgespeld. Prestaties zijn aanvaardbaar. met een nul-naar-honderd-tijd van 7,7 seconden en een top van 235 km/u.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 7 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 22 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden