
De nul sterren dat 'ie vorig jaar nog wist te halen op de Euro NCAP waren eigenlijk al een indicator dat het dringend tijd was om de hoogbejaarde Punto naar zijn laatste rustplaats te brengen. Toch duurde het nog tot deze maand voor de productie van de huidige versie tot een halt kwam, na 13 jaar dienst uit te maken van het gamma.
Sinds 1994 in productie en 24 jaar later nog maar drie generaties ver, dat is het verhaal van de Fiat Punto. Zo kregen we nog in 1999 nog een tweede generatie en in 2005 een derde maar die laatste moest het door omstandigheden (lees: FCA had belangrijkere visjes te bakken) dertien jaar lang onveranderd uitzingen. Niet helemaal correct, want in 2009 kreeg de Punto nog een facelift voor de kiezen. Hoe dan ook, het is officieel over en uit voor Punto. Waardoor de fabriek, die de Punto nog in elkaar vees, zich volop kan gaan concentreren op de Jeep Renegade en Fiat 500X.
Opvolging? Daar blijft het stil rond. Al liet de ondertussen overleden Sergio Marchionne eerder al uitschijnen dat Fiat op termijn een kleinere rol moet gaan spelen binnen de FCA-familie. Binnenkort enkel nog 500 wat de klok slaat? Gezien het blijvende verkoopsucces zou het niet eens zo onlogisch zijn.
Recente reacties
Rijtest: Volkswagen Touareg 3.0 TDI (2018)
knappe wagen, zeer knap interieur maar please.... geef ons terug drukknoppen, die touchscreens...
Door Yannick 2 uur geleden
Autosalon Genève 2019: premières van A tot Z
Euh ... en de nieuwe BMW 3 touring ???
Door stijn L 8 uur geleden
Tesla-Tuning: Deze Model 3 draagt nieuwe snoet van zo'n 2.500 euro
Veel beter zo, als je 60-70K voor deze auto wil betalen, dan is 2.5K toch geen probleem
Door Michel 22 uur geleden
Tesla-Tuning: Deze Model 3 draagt nieuwe snoet van zo'n 2.500 euro
Ik vind het wel een verbetering. Waar hangt het voorste nrplaat bij een model 3 eigenlijk? Zie hier...
Door MilleMiglia 23 uur geleden