Al zal je van die vermogensdowngrade niet al te veel merken, belooft Peugeot ons.
Voorheen kreeg je in de Peugeot 308 GTi 270 pk uit zijn 1.6-liter THP turbomotor. Tijden veranderen en euro-emissienormen ook, waardoor de Peugeot het nu moet doen met maar 263 pk. Al bij al valt de schade dus wel mee en al zeker als je weet dat het koppel van 330 Nm naar 340 Nm stijgt. Je moet wel net wat langer wachten op het maximum koppel, vroeger was dat er bij 1.900 toeren, nu pas rond de 2.100 toeren.
Even snel
Op gebied van prestatie boet de 308 GTi niets in aangezien 100 km/u na 6 seconden reeds tevoorschijn komt. De pret is zoals weleer uit bij 250 km/u. Je kan nog steeds schakelen via de handgeschakelde zesbak terwijl het verbruik rond 7,5l/100km moet liggen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 2 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 5 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 8 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 8 uur geleden