Het werkpaard van Mitsubishi, de L200, krijgt net zoals de Outlander PHEV dit jaar een stevige opfriskuur. Een duister plaatje moet pick-uprijders alvast warm maken voor de Japanner.
Aan pick-ups geen gebrek de laatste tijd. Ongeveer elk automerk heeft er tegenwoordig eentje (zelfs Mercedes!) en Ford brengt een Raptor-versie uit van haar Ranger. Eén van de originele pick-ups in autoland is echter de L200 van Mitsubishi. Een model dat al sinds 1978 voor het eerst de modder in mocht. Ondertussen zitten we al aan de vijfde generatie van die L200 en binnenkort krijgen we een update voorgeschoteld.
Die update heeft zonder twijfel iets te maken met het in voegen te treden van de WLTP-testprocedure in Europa. Momenteel prijkt er een 2.4-liter turbodiesel met 154 pk of 181 pk onder de kap van het werkbeest. Dat blok zal hoogstwaarschijnlijk een update krijgen om in Europa niet met een scheve blik te worden bekeken. Daarnaast maakt Mitsubishi van de gelegenheid gebruik om het uiterlijk op te frissen. De huidige L200 doet het nog zonder Mitsu's uitgesproken familiegezicht, op de plaagplaat zien we dat de nieuwe zich wel aan het zogenaamde "Dynamic Shield" waagt.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden