Audi-CEO Rupert Stadler zit al sinds juni in de gevangenis voor zijn vermoedelijke betrokkenheid bij de Dieselgate-affaire. Sinds gisteren werkt hij niet langer voor de VW-groep: zijn contracten zijn beëindigd.
Rupert Stadler, ooit de golden boy die Audi aan ongekende groeicijfers heeft geholpen, zit al een paar maand weg te rotten in de cel in Duitsland. Het gerecht verdenkt hem van betrokkenheid bij Dieselgate, het onder druk zetten van getuigen om hun verhaal te wijzigen en het proberen om bewijsmateriaal te vernietigen. De Volkswagen-groep had hem tijdelijk vervangen door de Nederlander Bram Schot, maar het geduld van de autoreus is op: het contract met Stadler wordt verbroken “zodat hij zich beter op zijn verdediging kan concentreren”. Duitsland, dat dringend moet aantonen dat het Dieselgate ernstig neemt, lijkt zijn zondenbok te hebben gevonden…
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 8 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 8 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden