Hyundai Santro schaamt zich voor zijn looks (2018)

hyundai santro 2018 India

Hoe anders kan je verklaren dat hij zich op de officiële plaatjes half verstopt achter een muur? "Nee, kijk niet naar mij!" Toch heeft de Santro zich nergens voor te schamen, want hij zal een belangrijk volumemodel worden voor het Zuid-Koreaanse merk. Toch in India alvast.

De grote gelden? Die halen automerken al een tijdlang niet meer uit Europa. China, India, Zuid-Amerika, daar worden nog auto's verkocht. Groeimarkten noemen ze dat ook wel eens en Hyundai, die is uiteraard aanwezig op die markten. En groeimarkten, die hebben nood aan marktspecifieke modellen. Zo vragen ze in India niet naar een bijna 300 pk sterke hatchback met N-opsmuk, wel naar een betaalbare vijfzitter. Deze Santro is daar het antwoord op. Met de afmetingen van de i10 maar het praktische aspect op een hoger schavot dan design.

hyundai santro 2018 India

Het resultaat is dat je met gemak 5 personen in deze "opgeblazen" 5-deurs kan krijgen. Voorin een 1,1-liter atmosferische benzine met vier cilinders en 69 pk (99 Nm). Zet je 'm op aardgas, dan daalt dat vermogen naar 59 stuks. Ja, rotverwend zijn we hier in Europa. Een sprintje naar de honderd? Dat kan je in 14,5 seconden afronden met de benzineversie. Belangrijker zijn zaken zoals Android Auto, Apple Carplay en een achteruitkijkcamera. Je mag dan wel eens lachen met deze Santro, naar alle waarschijnlijkheid verkoopt Hyundai er jaarlijks meer van dan de totale verkoop in West-Europa samengeteld.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws