Fiat Chrysler Automobiles heeft zijn dochterbedrijf Magneti Marelli verkocht aan een Japanse groep en rijft daarmee 6,2 miljard euro binnen.
Sergio Marchionne had er voor zijn overlijden al een paar keer naar gehint: om de boekhouding van FCA op orde te krijgen en meer geld vrij te maken voor R&D, overwoog hij om dochterbedrijf Magneti Marelli te verkopen. Dat is ondertussen gebeurd: de toeleverancier voor de auto-industrie is verpatst aan CK Holdings Co, het moederbedrijf van Calsonic Kansei Corporation, voor 6,2 miljard euro. Calsonic Kansei, zelf een toeleverancier, wordt daarmee de zevende grootste speler ter wereld in zijn branche. Volgens de verkoopovereenkomst mag Magneti Marelli nog een aantal jaar niet stoppen met onderdelen te leveren aan FCA, zodat de Italiaans-Amerikaanse groep er zeker van is dat ze zichzelf niet de voet heeft geschoten met deze verkoop.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 7 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 13 uur geleden