Na een korte acte de présence in ons land is Genesis, het luxemerk van Huyndai, opvallend afwezig in West-Europa. De rest van de wereld krijgt vandaag de opgefriste versie van de G90 voorgeschoteld. Waarmee de topsedan van het merk meteen één van de meest excentrieke limousines van autoland wordt.
Zie de G90 van Genesis als het Zuid-Koreaans alternatief voor de Mercedes S-Klasse en co. Een luxueuze limousine voor staatshoofden of bedrijfsleiders. De huidige generatie is alweer sinds 2015 op de markt waardoor het tijd was voor een opgefriste versie. En hoewel op dezelfde fundamenten is het design dag en nacht verschil. Of de G90 er beter van wordt? Dat laten we in het midden.
Den driehoek
Worden Hyundai en Genesis er al wel eens van beticht een Audi-grille voorop te monteren, dan willen ze daar bij Genesis nu compleet komaf van maken. Want de grille vooraan krijgt voortaan de vorm van een diamant, al spreken wij liever van 'den driehoek'. Alsof dat nog niet excentriek genoeg was voor de façade besloot Genesis ook nog eens de led-dagrijverlichting als een uitgeveegde streep door de koplampen te trekken.
Of we daar kunnen stoppen? Hoegenaamd niet. Kijk eens naar die klassieke velgen en de achterlichtenpartij. Toegegeven; we kunnen voortaan niet meer zeggen dat deze G90 een kopie is van de Mercedes S-Klasse.
Met V8
Hoe impressionant de wijzigingen aan het exterieur mogen zijn, binnenin blijft het herkenbaar G90. In hoeverre je dat interieur zou kennen natuurlijk. Ietwat klassiek gestileerd en achteraan een oase van rust.
Om die rust over de baan te krijgen legt Genesis 3 motoren voorin deze G90 (nee, niet allemaal tegelijkertijd). Zo is er een atmosferische 3.8-liter V6, een 3.3-liter V6 met twee turbo's en een 5-liter atmosferische V8. Allemaal op benzinekracht trouwens. Wanneer Genesis eindelijk in Europa zal landen? Er wordt hard aan gewerkt als we Hyundai en Gesesis moeten geloven.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 17 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden