Volkswagen zal ook nog na 2050 diesel- en benzinemotoren bouwen

Volkswagen benzine diesel

De Volkswagen Groep zal de komende jaren hard inzetten op alternatieve aandrijvingen. Met een serieuze nadruk op elektrificatie. Al blijft er in het concern ook nog plaats voor de verbrandingsmotor. Zelfs nog na 2050. Waardoor VAG toch niet al haar eieren in één mandje legt.

In vette letters schrijft Volkswagen dat het met nog één nieuwe generatie verbrandingsmotoren zal komen en dat daarna de poorten open staan voor de elektromotor. Alleen klinkt die taal stoerder dan ze echt is, dat blijkt uit berichtgeving van Bloomberg die sprak met VW's strategy chief Michael Jost.

Zo zal die nieuwe familie van verbrandingsmotoren pas in 2026 verschijnen én zal VW de motoren blijven doorontwikkelen, ook na 2050. Om op die manier zeker te zijn ook markten te kunnen bedienen die de komende 30 à 50 jaar geen dekkende laadinfrastructuur hebben voor elektrische auto's. Volkswagen gelooft dus duidelijk in de elektrische auto maar wil de gekende verbrandingsformule niet zo maar in de vuilbak smijten. Een slimme bedrijfsstrategie.

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Marcel C 14:34
afbeelding van Marcel C

Slimme strategie? Ik denk dat ze de transitie naar elektrisch slecht inschatten. Er gaat geen vraag meer zijn naar verbrandingsmotoren, en alle bestaande/oude wagens gaan verscheept worden naar de landen waar er niet genoeg infrastructuur is.

Geert 19:00
afbeelding van Geert

Slimme woorden van Volkswagen. Als we allemaal elektrisch gaan rijden wat een extreem dikke kabels gaan ze dan in de straten moeten leggen. We hebben nu al niet genoeg elektriciteit.
De elektrische wagen bestaat al 40 jaar maar komt niet van de grond.

andre123 09:05
afbeelding van andre123

de electrische wagen bestaat al veel langer dan 40 jaar en begint nu pas door te breken.
waarom,simpel er is 50 jaar niet meer in geinvesteerd wegens de goedkope olieprodukten,en onder druk van de olielobby.
moest slecht de helft van wat er geinvesteerd is in verbrandingsmotoren gebruikt zijn voor het electrisch verhaal dan had er van diesel allang geen sprake meer geweest.
niet genoeg electriciteit ook dat heeft zen reden,blijven investeren in hopeloos verouderde kerncentrales die allang door de consument betaald zijn,om dan tot de conclusie te komen dat we met een hoop aftandse brol opgescheept zitten,die ons regelmatig in de steek laat ,en nog vele miljarden gaat kosten.
elk privebedrijf met zulk beleid gaat overkop.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws