De Volkswagen Groep zal de komende jaren hard inzetten op alternatieve aandrijvingen. Met een serieuze nadruk op elektrificatie. Al blijft er in het concern ook nog plaats voor de verbrandingsmotor. Zelfs nog na 2050. Waardoor VAG toch niet al haar eieren in één mandje legt.
In vette letters schrijft Volkswagen dat het met nog één nieuwe generatie verbrandingsmotoren zal komen en dat daarna de poorten open staan voor de elektromotor. Alleen klinkt die taal stoerder dan ze echt is, dat blijkt uit berichtgeving van Bloomberg die sprak met VW's strategy chief Michael Jost.
Zo zal die nieuwe familie van verbrandingsmotoren pas in 2026 verschijnen én zal VW de motoren blijven doorontwikkelen, ook na 2050. Om op die manier zeker te zijn ook markten te kunnen bedienen die de komende 30 à 50 jaar geen dekkende laadinfrastructuur hebben voor elektrische auto's. Volkswagen gelooft dus duidelijk in de elektrische auto maar wil de gekende verbrandingsformule niet zo maar in de vuilbak smijten. Een slimme bedrijfsstrategie.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 14 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden