
De man achter revelaties Hyundai i30 N en Kia Stinger krijgt van de Zuid-Koreaanse groep een serieuze promotie. De ex-BMW M-profeet voegde zich in 2015 toe aan de engineering-afdeling van de groep maar groeit nu door tot hoofd R&D. Waardoor hij zich mag buigen over ongeveer de gehele auto.
Je zou het niet merken maar achter de schermen gaat het niet zo goed met Hyundai. Het is te zeggen; het merk verkoopt nog steeds als een malle maar minder dan vooropgesteld. Waardoor investeerders natuurlijk lichtjes geïrriteerd zijn. Welkom in het kapitalisme, Hyundai! Het noopt de Zuid-Koreaanse groep met ook Kia in handen om acties te ondernemen. Eén van de acties een een serieuze stoelendans aan de top. Waarbij maar liefst 17 hooggeplaatsten andere functies toe krijgen gewezen.
Drie musketiers
De meest - voor onze markt - interessante is het benoemen van Albert Biermann tot hoofd van de R&D-afdeling. Waardoor Biermann vanaf de basis al mag beslissen hoe de Hyundai's en Kia's van de toekomst moeten rijden. Een zet die de groep weer dat tikkeltje meer Europees maakt. Want naast Biermann hebben we ook Luc Donckerwolke als hoofd van de designafdeling en Thomas Schemera (ex-BMW) aan het hoofd bij de ontwikkeling van autonome, geconnecteerde en elektrische wagens.
Er wordt aangenomen dat deze drie musketiers het Hyundai van de toekomst moeten schetsen. Helemaal bovenaan de ivoren toren van het merk wordt trouwens gefluisterd dat Euisun Chung, de zoon van Mong-Koo Chung, de CEO van de groep, diens plaatsje over zal nemen. Tot zover alvast de grote Hyundai-nieuwsshow!
Recente reacties
Start-stopsysteem nefast voor levendsuur motor?
Danny, probeer jij maar eens een auto te kopen waar die rommel niet opzit. Bochtverlichting... bij...
Door Willy Beyers 5 uur geleden
Leasemarkt verwacht omschakeling van diesel naar benzine
Bij inruil wagen krijg je ook meer terug dan bij een benzinewagen , zeker met een lage km-stand.....
Door Jeff 10 uur geleden
Rijtest: Mercedes-AMG GLA 45 S (2021)
oké hier ben ik echt wel fan van... dit in AMG is ook zoooveel beter/leuker dan de zoveelste A45...
Door Yannick 1 dag geleden
Zie je wel: dit is Citroën Ë-Berlingo (2021)
En hoe spreek je die ë van ë-hybride dan juist uit? "ei"-hybride, moet het dan zoiets zijn?
Door Adriaan 1 dag geleden