De man achter revelaties Hyundai i30 N en Kia Stinger krijgt van de Zuid-Koreaanse groep een serieuze promotie. De ex-BMW M-profeet voegde zich in 2015 toe aan de engineering-afdeling van de groep maar groeit nu door tot hoofd R&D. Waardoor hij zich mag buigen over ongeveer de gehele auto.
Je zou het niet merken maar achter de schermen gaat het niet zo goed met Hyundai. Het is te zeggen; het merk verkoopt nog steeds als een malle maar minder dan vooropgesteld. Waardoor investeerders natuurlijk lichtjes geïrriteerd zijn. Welkom in het kapitalisme, Hyundai! Het noopt de Zuid-Koreaanse groep met ook Kia in handen om acties te ondernemen. Eén van de acties een een serieuze stoelendans aan de top. Waarbij maar liefst 17 hooggeplaatsten andere functies toe krijgen gewezen.
Drie musketiers
De meest - voor onze markt - interessante is het benoemen van Albert Biermann tot hoofd van de R&D-afdeling. Waardoor Biermann vanaf de basis al mag beslissen hoe de Hyundai's en Kia's van de toekomst moeten rijden. Een zet die de groep weer dat tikkeltje meer Europees maakt. Want naast Biermann hebben we ook Luc Donckerwolke als hoofd van de designafdeling en Thomas Schemera (ex-BMW) aan het hoofd bij de ontwikkeling van autonome, geconnecteerde en elektrische wagens.
Er wordt aangenomen dat deze drie musketiers het Hyundai van de toekomst moeten schetsen. Helemaal bovenaan de ivoren toren van het merk wordt trouwens gefluisterd dat Euisun Chung, de zoon van Mong-Koo Chung, de CEO van de groep, diens plaatsje over zal nemen. Tot zover alvast de grote Hyundai-nieuwsshow!
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 14 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 20 uur geleden