Nadat het Amerikaanse GM het Duitse Opel verkocht aan de Franse PSA-groep (Peugeot, Citroën, DS) was het maar een kwestie van tijd voor de banden met Renault zouden doorgeknipt worden. Waardoor de Opel Vivaro met Renault Traffic-genen al na amper vier jaar uit productie mag. Tegenwoordig rolt de Vivaro op de fundamenten van de Peugeot Expert en co. Wereldnieuws in busjesland!
Van mijlenver kon je deze stap al voelen aankomen. Extra onderstreept door de plotse onthulling van de Zafira Life, die Zafira is namelijk geen monovolume meer, wel een busje gebaseerd op de Citroën SpaceTourer/ Peugeot Traveller/ Toyota ProAce. De Vivaro, die moet nu ook volgen. Logisch, want hij deelde zijn genen met de Renault Traffic. Na amper 4 jaar mag generatie 2 van de Vivaro daardoor van het toneel om de spotlight op generatie nummer 3 te zetten. Met de fundamenten van PSA natuurlijk.
Daardoor komt de Vivaro tegenwoordig in drie lengteversies (voordien 2), met elektrisch bediende schuifdeuren die met een beweging van de voet kunnen worden geopend en een head-updisplay. Kijk, zo slecht is die familiewissel nog niet. Meer nog, Opel laat weten dat ze vanaf 2020 een volledig elektrische versie in de markt zullen zetten. Waardoor je pakjesbezorger binnenkort dus misschien geruisloos voor de deur parkeert.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 7 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 22 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden