Range Rover voegt een nieuwe versie toe aan de line-up van de Velar, de SV Autobiography. En die wordt voorzien van een Supercharger.
Als je je afvraagt waarom ze bij Range Rover geen kleine motorpartijen maken, laat de 5.0 SC V8 dan het antwoord zijn. Die heeft wat plek nodig om zijn 550 pk de vrije loop te laten. Dat mag hij nu ook gaan doen in de Velar.
Geen SVR
Tot gisteren kon je enkel een 3.0 V6 Supercharged met 380 pk als topmotor in je Velar krijgen. Niet weinig maar niet genoeg voor de Britten. Daarom gooiden ze een achtcilinder onder de kap. Die versie noemden ze vervolgens Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition. Weet je ineens ook weer waarom de Ranges zo breed zijn.
Je zou nochtans een SVR-badge verwachten op zulk een pk-monster. Range Rover verkiest voor de Velar echter een luxueuze insteek, eerder dan een dynamische. Dubbelgestikte Windsor lederen zetelbekleding, aluminium schakelflippers en twintigvoudig verstelbare zetels met massagefunctie moeten dat onderstrepen.
Satin Byron
Aan de buitenzijde krijgt de Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition een hertekende voorbumper, voor de betere koeling. Grille, skirts en achterbumper werden aangepast. Die laatste vooral om de vier uitlaateindes een plekje te kunnen geven. Satin Byron Blue is de exclusieve kleur voor deze versie, altijd in combinatie met een Narvik Black dak. Hij rolt op 21 inch, al kan je ook voor 22 inch grote exemplaren opteren.
Toch is er een vleugje dynamiek aanwezig op deze luxeversie. Een 7 kilogram lichter uitlaatsysteem met vlinderkleppen laat je Supercharged ronken alsof je met een SVR rijdt. Rijden van 0 naar 100 km/u doe je in 4,5 seconden, met een topsnelheid van 274 km/u. Range Rover monteerde grotere remmen om het hele vehikel veilig te kunnen stoppen.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden