Volvo Cars Gent gaat de productieband 12 seconden trager laten lopen om de productie af te stemmen op de lakkerij. Tegelijk worden ook een aantal tijdelijke contracten niet verlengd.
De maatregelen komen er omdat binnenkort de productie van de Volvo V40 op zijn einde loopt. Vanaf dan worden enkel nog de V60 en XC40 gebouwd, terwijl een deel van de fabriek wordt klaargestoomd voor een ander model en wordt de productie van de XC40 uitgebreid, met een verdubbeling tegen 2020. Maar zo ver is het nog niet.
Voordat de productie van de XC40 omhoog kan moet de las- en spiutfabriek en de eindassemblage op elkaar afgestemd worden. Dezer dagen wordt er veel overgewerkt in de las- en spuitfabriek om het werk rond te krijgen, terwijl in de assemblage geregeld werkloosheidsshiften moeten worden ingepland. Om die oneffenheid te verhelpen, zal de band in de eindassemblage 12 seconden trager draaien, een gangbare praktijk in de automobielproductie.
Tegelijk zullen in het najaar een aantal interimcontracten worden stopgezet om het evenwicht tussen de verschillende shops in de fabriek te bewaren, hoeveel er dat precies zijn wordt niet meegedeeld. Mensen met een vast contract hoeven niet te vrezen voor hun job. Tegen volgend jaar zullen dan extra werkkrachten vereist zijn in de las- en spuitfabriek.
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 1 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 12 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 17 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 17 uur geleden