Deze Hispano-Suiza Maguari HS1 GTC kost 2.2 miljoen euro

hispano suiza maguari hs1 gtc

Stap opzij Bugatti, want het Spaanse Hispano-Suiza is terug uit haar as herrezen met de Maguari HS1 GTC, een 1.085 pk sterke hypercar. Of deze Spanjaard echter grote slaagkansen heeft...

Wat Bugatti voor Frankrijk en Rolls-Royce voor Engeland is, dat is Hispano-Suiza voor Spanje. Eén van de oudste automerken ter wereld dat vooral in het interbellum indruk wist te maken. Zo gebruikte Rolls-Royce bijvoorbeeld jaren de remtechnologie van het Spaanse merk. Zo snel het merk naam wist te maken, zo snel verdween het weer van de rader. Deels door de Tweede Wereldoorlog waarin het door de overheid verplicht werd om te werken aan legermateriaal. Na die oorlog ging de focus steeds meer naar vliegtuigmateriaal en eind de jaren 60 werd het bedrijf opgeslokt in een consortium.

1.085 pk

Tot daar de geschiedenisles, want Hispano-Suiza als autobouwer maakt nu haar comeback. Niet de eerste keer trouwens, want rond de eeuwwisseling waren er al plannen voor een wederkeer. Dat draaide echter uit tot een sisser en nu, zowat 15 jaar later probeert het merk nog een keer de spotlight te betreden. Met de Maguari HS1 GTC. Nee, sexy klinkt 'ie alvast niet.

hispano suiza maguari hs1 gtc

Toch moet de naam dienen voor een sexy hyperar - enfin, smaken en kleuren... - die dankzij een opgepompte 5.2-liter V10 zo'n 1.085 pk naar de achterwielen mag sturen. Klinkt dat motorvolume herkenbaar? Inderdaad, deze Maguari leent het blok van de Audi R8 en Lamborghini Hurucan. Meer nog, er wordt aangenomen dat dit onderhuids grotendeels een Audi R8 is. Toch zal deze Maguari HS1 GTC dankzij zijn uniek koolstofvezel koetswerk en opgepompte motor zo'n 2.2 miljoen euro moeten gaan kosten. Daarvan kan je veel R8's kopen... daardoor nu al - wederom - gedoemd, de wederkeer van Hispano-Suiza?

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws