Er is zo weinig onderhoud nodig aan elektrische auto's dat Tesla besloten heeft klanten niet meer jaarlijks naar de dealer te laten komen voor onderhoud. Tweejaarlijks is meer dan genoeg. Daar sta je dan met je diesel bij de dealer...
Tot nog toe adviseerde Tesla haar klanten om jaarlijks een bezoekje te brengen aan de dealer voor een check-up. Daar stapt Tesla nu vanaf, want het ziet het nut niet meer van jaarlijks auto's te onderhouden die eigenlijk geen onderhoud nodig hebben. Het kost onnodig tijd en geld, zowel voor de klanten als voor het bedrijf.
Het rolt daarom volgende lijst uit met aangeraden onderhouden:
• Bandencheck: elke +/- 18.000 km
• Remmen: 2 jaar
• Luchtfilter cabine: 2 jaar
• High-Efficiency Particulate Air (HEPA) Filter: 3 jaar
• Airco: 6 jaar (Model 3), 4 jaar (Model X) 2 jaar (Model S)
Klanten die bij de aankoop van hun Tesla voor het 3 en 4 jaar onderhoudspakket gingen krijgen het bedrag daarvoor teruggestort. Daarnaast nog even een kanttekening; onderhoud staat niet gelijk aan betrouwbaarheid. Dus gaat er iets kaduuk aan je Tesla (wat bij de eerste modellen schering en inslag was), dan zal je alsnog naar de dealer moeten gaan.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 3 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 7 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden