Goed nieuws leasing: BMW's zijn weer plug-ingeoptimaliseerd!

bmw plug in 2019 range

Met de strengere regels voor plug-inhybrides vanaf 2020 zat BMW met enkele zogenaamde "fake hybrids" in haar gamma. Geen vrees echter leasingrijder, het merk ging met de grove borstel door haar stekkerauto's. Waardoor je weer fiscaal geoptimaliseerd de file kan tackelen in je Bayerische Motoren Werke.

Zet aartsrivaal Audi hard in op de elektrische auto, dan zet BMW nog net iets harder in op plug-inhybrides. Zo steeg de verkoop van die stekkervarianten met maar liefst 38% in 2018, waardoor het merk helemaal een impact wil maken in 2019. Daarvoor hangt het zowat al haar modellen aan de stekker en optimaliseert het zelfs uitbollende exemplaren zodat ze voldoen aan de strengere normen van 2020.

Neem de 225xe Active Tourer er even bij, een Mini Cooper S met elektrohulp, tonnen aan binnenruimte en een BMW-badge erop. Die zou vanaf 2020 onder het "fake hybrid"-regime vallen. Zo'n fake hybrid word je als je niet genoeg batterij aan boord hebt per kilo auto en/of je uitstoot 50 g/km of meer bedraagt. De Duitsers verhogen nu de batterijcapaciteit van 7,7 kWh naar 9,7 kWh. Daardoor daalt de uitstoot naar 43 g/km en kan je net geen 30% verder op elektrokracht; tot 57 km.

bmw plug in 2019 range

Ook de 530e Berline gaat onder het fiscaal mes. Want daar stijgt de batterij van 9,2 kWh aan volume naar 12 kWh. De CO2-uitstoot zakt naar 38 g/km en de range stijgt naar maximaal 64 km. Daarnaast lanceert BMW een vierwielaangedreven versie van de 5 plug-in. Die 530e xDrive valt met zijn CO2 van 44 g/km ook nog onder de norm om na 2020 fiscaal interessant te blijven (lees: 100% aftrekbaar).

Vreemde eend in de bijt blijkt de X3 xDrive30e te zijn. Die gebruikt de aandrijflijn van de nagelnieuwe 330e maar zou door zijn SUV-schulp de CO2-uitstoot zien stijgen naar 56 g/km. "Zou", want BMW heeft zelf nog niet de moeite genomen om deze auto door de nieuwe WLTP-cyclus te sturen. Het zal dus een auto zijn die of aangepast op de markt verschijnt, of stilletjes wordt verzwegen door BMW.

bmw plug in 2019 range

Geven we tenslotte ook nog mee; BMW heeft uiteraard ook plug-inversies van de X5 en 7 Reeks. Die eerst flirt met de 50 g/km grens, van de laatst gaat de verlengde versie (745Le) er een stukje over. Een stekkerversie van de 1 Reeks? Daarop is het zonder twijfel wachten op de nieuwe generatie die de komende jaren uit zal worden gerold.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws