Toch altijd leuk zo'n duurdere, gelimiteerde versie om ons terug te laten denken aan lang vervlogen tijden. Deze M2 Competition Héritage is gemaakt om net dat te doen.
Ongeveer 50 jaar geleden stond de BMW 2002 Turbo, de eerste naoorlogse Europese wagen met een turbo, in het middelpunt van alle aandacht tijdens het autosalon van Frankfurt. Deze sportsedan met maar liefst 170 paarden snelde naar 100 km/u in net geen 7 seconden en trok door tot 210 km/u. Cijfers waar elke hete hatch vandaag om moet lachen maar toen waren dat best indrukwekkende cijfers.
Reden genoeg voor de Franse importeur van BMW om een gelimiteerde versie van BMW M2 Competition Héritage te ontwikkelen. Waarom net de Franse importeur dit doet en waarom juist 40 stuks? Ja, dat vragen we ons ook af. De versie die enkel voor de Franse markt bedoeld is krijgt de leuke M-stickers en verder echt niets, totaal niets. Prijs in Frankrijk: 75.000 € en dat terwijl een “normale” M2 Competition start bij 68.000 €. Dure stickers...
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 21 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 1 dag geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 2 dagen geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 2 dagen geleden