
Dat Mitsubishi nood heeft aan een designinsfusie, het is een klein understatement. Dat weten ze ook bij het Japanse merk, waardoor ze Jorge Diez naar zich toe hebben getrokken. Jorge wie? Jorge Diez. Een man die mede verantwoordelijk was voor onder andere de eerste generatie Audi A7 en de huidige generatie Seat Leon.
Met een wat verouderde Outlander, een serieus verouderde ASX, lamentabel gestileerde Space Star en té excentrieke Eclipse Cross kan je moeilijk zeggen dat het snor zit op designvlak bij Mitsubishi. Het merk mankeert dan ook een duidelijk lijn doorheen haar gamma. Die lijn gaat het hopelijk samen met Jorge Diez vinden, een 43-jarige Spanjaard die eerder al zijn strepen verdiende bij de Volkswagen Group.
Daar was hij onder andere verantwoordelijk voor het ontwerp van de eerste generatie Audi A7, van de huidige Seat Leon, de Audi TT en een rits andere producten. Bij Mitsubishi zal hij de taak op zich nemen als hoofd van de Europese designafdeling. Daarenboven neemt hij ook de taak op als vicepresident van de R&D-afdeling in Europa. Daardoor heeft hij niet enkel designtechnisch in de pap te brokken maar kan hij ook mee sturen hoe de Mitsubishi's van de toekomst technisch meer op de leest van de Europeanen kan geschoeid worden.
Het binnenhalen van Jorge Diez is voor Mitsubishi het equivalent van Eden Hazard scoren. Nu is het hopen dat de Japanners genoeg vertrouwen stellen in Diez.
Recente reacties
Wacht, wat? Audi wil ander onderscheid tussen even en oneven modelnamen
Ze weten waarschijnlijk niet meer van welk hout nog pijlen te maken. Mercedes en BMW pakken het...
Door Jos D. 2 dagen geleden
Mercedes E 300d 4Matic Break is minst vervuilende auto ter wereld (met verbrandingsmotor)
Alleen maar goeds dat Mercedes dit voor elkaar krijgt. Maar het totale plaatje mag niet vergeten...
Door Johan Haspeslagh 2 dagen geleden
Volvo opent aanval op Lynk & Co met "Volvo Abonnement": Een XC40 per maand, zakelijk of prive
Inderdaad. Hopeloos bedrijf. Ook heel nare en slechte ervaring mee!
Door Marc Van Goethem 2 dagen geleden
Wacht, wat? Audi wil ander onderscheid tussen even en oneven modelnamen
A4 wordt A5, A6 wordt A7. Iets zegt mij dat daar een prijsverhoging aan zal vast hangen.
Door John 2 dagen geleden